aurora

Calistigim projenin grup toplantisi icin Washington Dc'ye gitmistim. Baska bir grup, Aurora resimleri ile ilgili bir calisma yapmaktaydi. Resimler cok hosuma gitti. Bir tanesini buraya koyayim.


Bu arada Aurora ozellikle kutuplarda gece gozlenen isik huzmeleri imis. Kizimin adini Aurora koymaya karar verdim. Anlami ne diye soranlara cok romantik bir yanit verecek:)

Bir de toplantida google'in daha bilimsel calismalar icin sundugu google-sky ile tanistim. Google-earth'un uzayi modelleyen versiyonu. Bir galaksiden digerine ucup kaciyorsunuz. Yildizlari, gok haritalarini, uzayin dinamik yapisini takip edebiliyorsunuz. Cok hos bir calismaydi, su anda sadece arastirmacilar icin, umarim ilerde herkese acarlar.

5 comments:

Moonshine said...

Kutup isiklari benim de cok ilgimi cekiyor, hatta gidip gorup fotografini cekmeyi hayal ediyordum bir aralar. O kadar etkilenmistim ki "Aurora Borealis" diye bir siir yazmistim! :-)

Unknown said...

Bilim ve teknik dergisi haziran sayısındaki ekinde bu konuya yer vermiş.

Alırken yüzümde bir gülümseme vardı, uzaktaki bir dostu hatırlattığı için ama tabi benden başka kimse anlamadı :)

nurvenur said...

Merak ettim bu ayki sayisini simdi bak. Allahtan temmuzda oralarda olacagim. Belki elime gecirebilirim dergiyi:)

Unknown said...

Eğer istersen alıp yollayabilirim

nurvenur said...

Cok tesekkurler ama az geldi gelmeme. Geldigimde bulurum sanirim. Ya da online uye arkadaslardan bir ornek isterim artik. Cok sagol haber verdigin icin.