how blind???

Bir Turkiye&ABD farkliligi daha: ABD'de genelde asiri demokrat-solcu veya ateist kesim Filistin'i destekliyor. Filistin'de yasananlari okuyor, bilgilenmeye calisiyor kendi cabalari ile. Zira ABD haberlerinde Filistin'in adi pek gecmemekte. Benim sehir kucuk oldugu halde, bir grup insan duzenli bulusup Filistin uzerine cekilen belgeselleri izleyip, haberleri tartisiyor. Aydin ve duyarli bir kisim diyebiliriz bu guruha. Ama aksine, Turkiye'de milliyetci, dinci, veya asiri sagci kesim Filistin icin eylemler duzenliyor(biraz siddet koyuyorlar eylemlerine- bu da daha bir antipati yaratiyor), seslerini duyurmaya calisiyor. Aydin ve solcu kesimin, esitlik-adalet soylemleri Filistin'i pek kapsamiyor. Turkiye'de Filistin'i desteklemek, dinci ve yobaz olmayla es. Ben bile ABD'ye gelip Filistin'in tam gobeginden Gaza'dan arkadaslar edinene kadar Filistin sorununa gozumu kapamistim. Iste bu kisa film de ne kadar kor oldugumuzu, olmak istedigimizi biraz fazlaca goze sokarak gosteriyor. Iyi seyirler...

2 comments:

Moonshine said...

Güzel bir gözlem. Ben hiç düşünmemiştim ABD ve Türkiye arasındaki bu ilginç farkı. Açıkçası ben de kabul ediyorum ki Filistin sorunu konusunda Amerika'ya gelene kadar inanılmaz bilgisiz ve ilgisizdim. Arapça öğrenmenin ve Ortadoğu siyaseti çalışmanın bir sonucu olarak ise bu konuda bayağı gözlerim açıldı. Ama maalesef ne kadar çok bilirse insan, o kadar da çok acı çekiyor :(

nurvenur said...

Bilgi her zaman aciyi da yaninda getiriyor maalesef:(