kardan kalanlar

Yaz mevsimindeyken kış fotograflarina bakmak cok ilginc oluyormus. Hard diskteki fotograflari temizleyim derken, gecen yil yasadagimiz korkunc ama bir o kadar da farkli doga olayi, buz firtinasi sirasinda cektigim fotograflarla karsilastim.

Hemen iki blok uzagimdaki mezarliktan. (Turkiye'de olsa bir mezarliga bu kadar yakinda oturmak belki rahatsiz ederdi, ama burada Turkiye'deki toplum tarafindan dayatilan korkulardan iyice arindim. Bunda mezarliklarin burada bakimli ve temiz olmasi, bizimkiler gibi urkuntu verici olmamasi da etken sanirim.)


Mezarlikta buz tutan gul tomurcuklari...



Mezarlikta yalniz bir agac..


Gokten buz yaginca basimiza, kristallesen agaclar...



Kristallere yakindan bakis..

Okulumuzdan bir gorunum.



Bu fotograflari cekerken ki cektiklerimi hatirlayinca paylasmadan edemedim bu fotolari. Karda buzda fotograf cekerken, bir yandan cok usuyorsunuz, her yeriniz islaniyor, eldivenle isik ayari yapmak zor oldugundan sag eliniz disarida kaliyor ve boylece donmus bir sag eliniz oluyor. Bir yandan da fotograf makinenizi dusurme korkusu yasiyorsunuz, kendim dussem neyse de makineme birsey olmasin ozellikle SLR makinemi dusurursem kendime gelemem bir 6 ay uzuntuden:) Ozellikle karın yagdigi gunlerde gunes olmadigi icin cok gri bir gokyuzu oluyor ve isik ayari gercekten cok zor.Karın yagdigi gun yerine, karin yagip bitmesini ve gokyuzunun mavi renk almasini beklemek daha akillica olabiliyor. Hem cok donmuyorsunuz, hem ısık ayari daha kolay oluyor.

Sozlerime en sevdigim kar fotografimla son vereyim. Ankara - Altindag civarinda cekildi. Asirlar once cekilmis gibi geliyor bana simdi. Analog makinemle cekmistim. Ne varsa analogda var aslinda, dijitallerde ayni tadi alamiyorum. Eski kafali nurvenur iste:)

5 comments:

Moonshine said...

Buz tutan gul tomurcuklari enfes! bayildim. Ben de ayni senin gibi kar yagisi altindaki Chicago fotograflarima bakiyordum gecen gun. O sehrin bu sehir olduguna inanmak guc! :)

nurvenur said...

Cok tesekkurler Moonie. Her mevsimin getirdigi doga guzelliklerinin hayraniyim. Iyi ki 4 mevsimi olan bir sehirde yasiyoruz ikimiz de:)

hayriyé said...

Güzel bir anı ve çok güzel fotoğraflar.. Evet Türkiye'deki mezarlar çok bakımsız ve ürkütücü duruyor Almanya'da benim kaldığım yerde her hafta pazar olduğu zaman mezarların camdan mumlarını yakarlardı.. yada hava güzel olduğu zaman daha farklı mumlar yakarlardı ne bileyim farklı işte.. özellikle son eklediğin birde mezarda olan tek ağaç çok etkileyici..

nurvenur said...

Bizim de burada, mezarliklarin cimleri devamli kesilir. Cok cesitli agaclarla suslenir. Insanin mezarliga gidince ici aciliyor. Her mezarin yaninda da cicek koymak icin bir vazo vardir ve bu vazolar hep ciceklerle doludur. Adamlarin mezarliklara deger verme huyunu cok seviyorum.

Fotograflarimi begenmen de sevindirdi:)

vselcuk said...

Altindag fotografin cok guzelmis gercekten . cok begendim