Ankara


Bu aralar buram buram bir Ankara ozlemi icindeyim. Gecen hafta uyandim, yatagimda yari uykulu yari uyanik: 'ben ne zamandir Konur sokaga gitmiyorum, bugun bir gideyim diye' dusundum. Canim Konurdaki kitapcilarda dolasmak istedi. Sonra simitcilerden birine oturup bir cay icmek ve simit yemek istedi. Sonra ben neredeyim diye dusundum uykulu uykulu yine. Ankara'da miyim Amerika'da mi??? Sonra gozlerimi hizlica actim, ben Amerka'dayim dedim. Bu demek ki Konur'daki veya Karanfildeki o kalabaliga karisamam, oylesine kitapcilarda dolasamam, simitcilerde bir bardak cayima simiti katik edemem, hele hele Sakarya'da hamsi-ekmek hic yiyemem.



Sinasi'de kendi anadilimde tiyatro izleyemem, ya da Opera binasinda bale izleyemem. Kizilay'dan kestane alip da yiyemem. Kale'nin eski evleri arasinda dolasamam, Ulus'un halinde oylesine peynircilerin, zeytincilerin, balikcilarin arasinda dolasamam.



Offf offf cok ozledim Ankara'yi. Tum gencligimi gecirdigim gri sehrimi. Keske orada olsam simdi, su Christmas tatilini orada gecirsem :((. Gecen yaz Turkiye ziyaretinde Ankara'yi ziyaret etmeyince boyle oldum. Gelecek sefere Ankara'da zaman gecirmeden donulmeyecek ABD'ye...



Ankara'dan okuyanlara selamlar....

5 comments:

rnt said...

Ama bu olmadi simdi. Benim de canim cekti, gozlerim doldu :(.

nurvenur said...

Ozellikle kisin daha yogun ozler oldum. Ankara'nin yazlari pek cekici degil ama kislari bir guzel oluyor. Umarim en kisa zamanda firsat bulup kavusuruz Ankara'ya Rabia'cim:)

hayriyé said...

Yeni yılını kutlarım nurvenur:)
Hoş kal & Mutlu Kal
sevgilerimle
pluie..

***

Bu arada Ankarayı daha önce hiç görmedim gidip görmek henüz kısmet olmadı :) Bir havaalanını biliyorum o da Ankara'da bulundum sayılmaz herhalde :D
Hadi hoşkal tekrardan:)

tayfun said...

Bence Ankara en güzel yazın oluyor. Hem kalabalık fazla yok, hem de geniş ve ağaçlı yollarda gece serin serin dolaşmak çok hoşuma gidiyor.

Ama Ankara'dan bıktım diyebilirim, 8 senenin ardından taşınma vaktim yaklaşıyor belki.

nurvenur said...

Tayfun, ben de Ankara'da 1997-2006 yillari arasinda tam 9 yil kaldim. 8-9 yildan sonra bir degisiklik sart. Sen de umarim sevebilecegin bir yerlere tasinirsin bu aralar.