Costa Rica'dan izlenimler

Costa Rica'daydim, dondum. Orta Amerika'da hem Pasifik'e hem Atlas okyanusuna kiyisi olan, her bir bolgesinde yagmur ormanlari bulunan, volkanlari hala aktif olan bir ulke Costa Rica. En guzel yani Turklerden vize istememesi. Ilk kez vize pesinde kosmadan bir ulkeye gitmenin rahatligini yasadim.


Dili Ispanyolca. Cogu insan Ingilizce konusmuyor, bu hosumuza gitti. Yabanci bir ulkede oldugumuzu hissettik. Insanlari genelde cok arkadas canlisi. Ulke cok Amerikanlasmis. Hatta obezlesmis. Halk da ne zengin ne fakir orta halli.



Yemek kulturu cok zayif. Cok fazla fast-food restorani var. Kalvaltida siyah fasulyeli pirinc pilavi yeniyor. Marketler de Amerikan mallari ile dolu. Tropikal meyve yemekten bir hal oldum. Bizim normal meyveler(elma-armut-portakal vs..) ve sebzeler orada cok pahali. Muz, mango, ananas, avakado ve adini bilmedigim onlarca meyvenin tadina baktik.


Amerika'ya yakin olmasindan kaynakli cok fazla Amerikan turist var. Ama Avrupa'dan da cok fazla turist vardi. Turistlere 3 kurusluk sey 15 kurus oluyor. Bize Amerika'dan daha pahali geldi. Ulkeden cikarken cikis vergisi odedik. Turistleri soyup sogana cevirmede cok basarililar. Tur rehberleri ve taksi soforleri ac gozlu. Ama onlarin haricinde diger insanlar yardimsever.


Ekvator'da olmasindan mutevellit yaz kis 12 saat gunduz 12 saat gece yasaniyor. Hayat hergun 6'da basliyor. Aksam 6'da gun batiyor. Kis saati uygulamasi diye birsey yok tabii.Ocak Subat oranin Temmuz Agustos'u gibi. Havalar 30 derece civariydi. En kalabalik sezon simdiymis.




Hayatimda gordugum en siddetli gel-gitleri (med-cezir) burada gordum. Deniz neredeyse 50 metre geliyor. Esyalari denizden 20 metre uzakliga koymustuk, 15 dakika icinde deniz bizim esyalari sirilsiklam etmisti. 


Biz San Jose-Monteverde-La Fortuna-Manuel Antonia National Park-San Jose rotasini izledik. Monteverde'de yagmur ormanlarini, La Fortuna'da aktif volkani, Manuel Antonia'da doga parki ve plajlari ziyaret ettik. San Jose baskenti, orada zaman gecirmek de guzeldi.



Her sehri ayri ayri yazmayi planliyorum.

3 comments:

selen said...

Ben de cok istiyorum gormeyi. Hatta gecen yaz icin bi suru plan yapmistim ama olmadi maalesef. Devamini merakla bekliyorum. :)

Anonymous said...

Güzel bir yere benziyor.

nurvenur said...

ZSA: Gorulmeyi hakeden bir ulke. Umarim gidip gorebilirsin yakin zamanda.

Sirvan: Gercekten doga harikasi bir yerdi. Umarim sen de birgun gorebilirsin.