kus gunlugu

Bugun hava guzeldi. Ben de doga yuruyusune ciktim. Kus cennetimsi bir yer var bir parkin icinde, bugun orada yuruyus yaptim. Irmak kenarinda oldugundan kuslar seviyor o bolgeyi. Doga, bu aralar cok olu oldugundan cok fazla kus yoktu. Ama yine de su kuslari gordum.

-Kirmizi govdeli agackakan. Ilk kez goruyorum bu kusu. Pek guzeldi. Gunun en guzel surpriziydi bana.

-Mavi balikcil: Nehir kenarinda kocaman kanatlari ile suzulmesi muhtesemdi. Gordugum en guzel kuslardan biri kesinlikle.


-Cardinal: Bu kus bizim universitenin de sembolu ayni zamanda. Okuldaki her birseyin ustunde bu kus var. Gagasina yakin siyah bir bolge. Bu bolgeden oturu pek bir kizgin gozukuyor. Ama cok sevimli. Sesi de muthis.

-Normal agackakan: Cocuklugumun cizgi filmlerinde neden agackakan olurdu sorusuna ABD'de yanit buluyorum. Amerika'nin dogal yasaminda cokca karsilaniyor agackakanlara. Turkiye'de hic gormemistim. Bu kus oyle kendini cok gostermiyor. Doga yuruyusunde bir agacin kakilma sesini duyuyorsunuz. Saga, sola, havaya bakiyorsunuz, bir turlu goremiyorsunuz. Gagasiyla hic durmadan agaclara delikler aciyor.Orman muziginin bir parcasi, onun agac kakmasi.
Sonsoz: Kuslar en sevdigim hayvanlar. Onlarin sesi olmayan bir dunya ne kadar tek duze olurdu. Iyi ki varsiniz kuslar.

2 comments:

Damla T. said...

Cardinal kuslari ne kadar yaygin gercekten. Surekli bahceye geliyorlar ve ben de peslerinde makinemle birlikte surekli kosuyorum. Henuz daha guzel sayilabilecek bir fotograf karesi yakalayamadim. Artik bahara kismetse...

nurvenur said...

Ben de ilk geldigimde peslerinden cok kosmustum. Cok hareketli olduklarindan guzel bir kare hic cekemedim ve vazgectim cardinal sevdasindan:)