at yarislari

Benim sehrimin en onemli olayi at yarislari. Her yil mayisin basinda Kentucky Derby denilen at yarislari bizim sehirde oluyor. Bu at yarislari sayisiz unlu ve zengin insani sehrimize cekiyor. Yurt disindan bile insanlar bu at yarislarini gormeye geliyorlar. Kent halki da kendini sokaga atiyor. Bir coskudur sehirde sormayin gitsin. Kadinlar en sik elbiselerini giyiyorlar, cok sik sapkalar takiyorlar. Aylar oncesinden sapkalarini hazirda bulunduruyorlar.


Bu sene derby sirasinda olmasa da ona yakin bir zamanda ben de bu at yarislarina gittim. Ama cok dusuncesiz bir sekilde yanima ne tek kurus para aldim, ne de iyi fotograf makinemi. Parasizliktan yarislarda bahse girmedim, bir sekilde iyi oldu diyebilirim.




At yarislarinda 6-7 tane yaris arka arkaya oluyor. Her yarista kosan atlarin ozgecmisleri elinizdeki bir kitapcikta yer aliyor, ayni zamanda ati kosturan jokeylerin ozgecmisleri de. Bu bilgileri kullanarak, hangi atin birinci olacagini tahmin etmeye calisiyorsunuz. Ayni zamanda atlarin yarisi bitirme siralarini tahmin edebilirsiniz ya da hangi atin hangi sirada kosuyu bitirecegini ya da bir atin ilk uce girip giremeyecegini.



Atlarla ilgili bu kadar bilgi oldugu halde, kazanmak o kadar o kadar kolay degil. Kesin bu at gelir diyorsunuz, son anda baskasi atak yapiyor ve planlar alt ust oluyor. Bu asamada sans devreye giriyor. Insan oynamaya bir baslarsa, fena hirs yapabilir. Bir kosuyu tahmin edemeyince, bir sonrakinde de bahise girmek istiyor insan. Zaten kaybetmeye baslayinca sonu gelmiyor. En iyisi hic baslamamak veya 10 dolar ustu parayla at yarislari mekanlarindan uzak durmak. Bu arada,
Kentucky Derby'sinin diger yarislardan farki, Derby'de kosan atlarin ilk kez bu yarista kosmalari. Daha once bir gecmisleri yok. Bu da yarisin sonucunu tahmin etmeyi zorlastiriyor ve oyunu guzellestiriyor.

Bir de sunu belirteyim, yarisan atlar pek zarifler. Daha once bu kadar atletik atlar gormemistim.



Sonuc: Louisville'de bunu da yaptim ya artik gam yemeden terkedebilirim bu sehri. (Been there, done that:)) At yarislarina da eglencesine biraz para kaptirilabilir ama dikkatli olmak lazim. Hirs yapinca cok para gidebilir.

No comments: