bebekler

Bu yil cogu arkadasim hamileydi. Bu arkadaslarim yaslari 25 ile 41 yas arasinda degisiyor. Gecen hafta cok iyi arkadaslarimdan iki tanesi bebeklerine kavustu. Sadece arkadas cevresinde de degil, ailemiz de bebek yonunden hareketliydi bu yil. Iste bizim aileye katilan minik Melek.
Cevredeki bebeklere ek olarak bir de Bebekler filmi geldi piyasaya. Gecenlerde karni burnunda olan bir arkadasla gittik izlemeye. Film insani tum stresinden arindirabilecek kapasitede. Cok ilginc bir proje. Dunyanin farkli yerlerinde dunyaya gelen 4 bebegin, dunyaya alisma turlari ve yaptiklari komiklikler goruntulenmis. Filmin cogu yerinde kahkahalar havada ucustu sinemada. Film birden fazla kez izlenebilir sirf gulmek icin sanirim.

Bebekler Tokyo, New York, Mongolya ve Afrika'dan. Tokyo'daki bebek neredeyse teknolojinin icine doguyor. New York'daki bebek de modern dunyaya gozunu aciyor ama en cok Tokyo bebeginde teknoloji rahatsiz edici. Afrika ve Mongol bebekler tamamen dogal ortamda, modern dunyadan uzakta buyumekteler.

Afrikali ve Mongol bebeklerin buyumelerinde anne ve kardesler onemli rol oynarken, New York ve Tokyo'da babanin da bebegin hayatindaki yerini goruyoruz. Bazi bilimsel calismalar babalik rolunun dogal bir icgududen ziyade sosyal bir dayatma oldugunu soyluyor. Bu film de dogal insan hayatinda babalarin rolunun erken yaslarda cok da etkin olmadigini gosteriyor.

Benim bebekler arasindaki favorim Mongol bebek oldu. Abisinin kiskancliklari ve ona yaptigi zulumlar ayri bir komikti. Kecilerin, ineklerin, bogalarin, horozlarin bebegin yani basindan ayrilmamasi ayri bir komik. Mongolya'daki o muthis doga goruntuleri zaten apayri guzeldi. Orta Asya'dan gelen taraflarim bir bir sizladi goruntulerle ve dogal yasam tarzi ile.


Film boyunca bebeklerin hayatinda hayvanlar da yer almakta. Modern dunyada sadece kediler varken, Mongolya ve Afrika'da cocuklar her turlu hayvanla icice. Filmden en cok aklimda kalan Mongol bebegin etrafindaki hayvanlardi. Ozellikle gorkemli bir horozun bebegin yattigi yere gelmesi cocuklugumdaki horoz korkumu gundeme getirdi. Kucuklugumde evimizin horozundan cok korkardim da. Hala benzer korku varmis icimde. Horoz bebege birsey yapacak diye korktum resmen.


Modern dunya bebegi ile dogal yasam bebegi arasindaki bir diger fark da, modern dunyada bebeklikten baslayan yalnizlik. NY'da ve Tokyo'da bebekler pek bir yalnizken, tek baslarina zaman gecirirken, ozellikle Afrika'li cocukgun cevresinde bol bol baskalari gozukmekte. Hatta bazen filmin karakteri bebegi ayirt edemedim diger bebeklerden.




Afrikali bebegi gorunce aslinda modern dunyada bebeklere harcanan onca paranin gereksizligi de ortaya cikiyor. Sadece anne sutu yetiyor galiba. Afrika'da olunca ust bas almaya da gerek yok, bebek bezi zaten gereksiz. Annesi misir kocani ile bebegi ve kendini temizliyor.


Amerikali bebek, bebekler arasinda en sakini idi. Bu Amerikan bebeklerinin sakinligine hayranim. Ucakta saatlerce bebekli ve kucuk cocuklu annelerle seyahat ediyorum. Bir citlari cikmiyor cocuklarin, kimseyi rahatsiz etmiyorlar. Nasil beceriyorlar bu kadar sakin cocuk yetistirmeyi hala cozemedim.

Neyse cok uzatmayayim yaziyi. Filmi izlemesi gercekten eglenceli. Bebekler iki yasina geldiginde film bitti. Keske daha ileri yastaki evreleri de cekseler de izlesek. Dunyaya gelen tum bebeklere ve geleceklere 'Hosgeldin bebek yasama sirasi sende' diyelim.

7 comments:

Anonymous said...

İzlenilesi bir filmmiş lakin imkan yok. Ve 41 yaşındaki anne adayını cesaretinden ötürü kutluyorum.

nurvenur said...

Merhaba Sirvan,
Eger internet imkanin ve zamanin varsa, iste filmin linki:

http://www.filmdiziseyret.com/babies-bebekler-2010-belgeselini-turkce-altyazili-izle.html

41 yasindaki arkadas da tamamen kaza kurbani. Sag salim kavustu bebegine o da.

Sevgiler oralara

FKH said...

bu filmin fragmanini izlemistim simdi sen diyince hemen indirmeye basladim :) harika bir proje..

bu arada hepsinin kaderi kismeti bol olsun efendim :)

nurvenur said...

FKH,
Ben filmi sinemada izledim ama su linkten download etmeden de izleyebilirsin.

http://www.filmdiziseyret.com/babies-bebekler-2010-belgeselini-turkce-altyazili-izle.html

Umarim begenirsin!!!

Moonshine said...

biz de malum sebeplerden dolayi iki hafta once izledik bu filmi! neredeyse ayni zamanlarda izlemisiz.

ben de gercekten Mogolistan'li bebege bayildim! :) Ayrica teknolojik her turlu imkandan uzak buyumesine ragmen Afrikali cocugun mutlulugu ve kendine yetmesi cok ilgincti gercekten.

nurvenur said...

Moonie,
Filmi izlerken seni de dusundum, keske izlese dedim. Chicago'nun bebekleri de eminim cok mutlu buyuyeceklerdir, ozellikle mukemmel anne-babaya sahiplerse:)

Sevgiler

selen said...

Bu filmi izlemeyi o kadar uzun zamandir istiyorum ki...! Ama nalet okul acilinca yapmayi istedigim her seyi erteledigim gibi bunu da erteledim. Bi an once izlicem simdi :)