Blue Valentine

Son zamanlarda izledigim en etkileyici filmdi. Bazi filmlerde ilk dakikadan o filmin cok ozel oldugunu hissediyorsunuz. Bitmesini istemiyorsunuz o filmin. Ya da tekrar tekrar izlemek istiyorsunuz. Iste bu da o filmlerden biri benim icin. Eternal Sunshine of Spotless Mind'daki benzer duygulari uyandirdi film bende. Cok gercekci. Filmin gercekcilikligini artirmak icin, oyuncular filmin cekildigi evlerde birlikte yasamislar.


Evliliklerin sonuna gelmis bir cift, birbirlerini seviyorlar ama cok sey tukenmis. Kadin adamin yuzune bakamiyor artik. Adam kadinin her dedigini yanlis anliyor. Erkek daha bir duygusal, kirilgan bu iliskide.Baba olarak eglenceli, oyunlarla dolu. Evliliklerini kurtarmak icin cabaliyor. Ama kadin kafasinda bitirmis artik. Bosanma kararlarinda cok gercekci bir gerilim var.


Tabii film sadece bitme surecini degil, iliskilerinin baslama surecini de anlatiyor. Aralarinda sevginin ne kadar ozel oldugunu goruyoruz. Cok ozel bir adam ve cok guzel bir kadin arasindaki iliski.

Basollerdeki Ryan super bir oyunculuk sergilemis. Half Nelson ve Lars and the Real Girl'de de basariliydi. Biraz daha siradisi filmlerde oynamayi tercih ediyor sanirim. Michelle Williams'da kendi karakterini cok iyi oynamis. Bu kizin yuzune Heath Ledger'in olumunden sonra bir huzun coktu, ya da ben oyle goruyorum artik.

Filmin muzikleri de super. Birbirlerinin sarkisi olan "you and me" iste burada.



Sonsoz: Iliskiler uzerine aci tatli bir oyku. Ben cok sevdim. Bagimsiz tarzda filmlerden hoslaniyorsaniz siddetle tavsiye ederim.

1 comment:

selen said...

Bu filme ben de bayildim! Bana biraz Annie Hall'u animsatti. Onu da sevmistim. Bir de muziklerini cok begendim. Hatta filmin sonunda isimler akarken muzik calan kismi geri aldim bi kac dinledim :)