Szentendre

 Budapeste'den sadece 1 saatlik bir tren yolculuygla Szentendre'ye ulasiliyor. Buyuk sehirden sikilip kafasini dinlemek isteyenler icin sayfiye kasabasi tadinda bir yer.


Tuna nehri kenarinda kurulmus yesil mi yesil bir kasaba.



Benim en dikkatimi ceken ozelligi su daracik sokaklari. Bir tur kisa yol yaratilmis caddeler arasinda bu sevimli gecitlerle.

Evler bir iki katli, baceli. Macar evlerinin kapilari soyle han kapisi gibi.


Sokaklar genelde Arnavut kaldirimlari ile doseli. Birkac katli evler var. Tuna nehri kenarinda restoranlar, dondurmacilar var. Kasabanin sokaklarindan birkac kare.







Aksam 6 gibi tum dukkanlar kapandi. Insanlar Tuna nehri kenarinda cekirdek citleyerekten yuruyus yapmaya cikti. O gun bir de dunya kupasi maclarindan biri vardi. Boyle olunca kasabada yasam durdu. Biz de tekrar hareketli Budapest'e donduk trenle. 

Sunu tren garinin alt gecinden cektim. Macaristan'dan sevdigim bir kare oldu.

 

Bu da tren yolculugundan. Aksam gunesin batisini seyrettik  trende. Roma sehrinin kalintilarindan gectik. Ve muhtesem bir Macaristan gununu tamamladik. 


Sonsoz:  Budapeste yolunuz duserse bir gununuzu de Szentendre'de bir gununuzu gecirmenizi tavsiye

2 comments:

Moonshine said...

Fotograflari cok begendim! Szentndre'ye ben de 2002 senesinde gitmis ve cok begenmistim. Ama ben gittigimde hem Budapeste'de hem Szentendre'de surekli yagmur yagdigi icin cok keyifle gezemedim :( Insallah bir dahaki sefere!

nurvenur said...

Cok tesekkurler Moonie. Sanirim yolculuklar biraz da sans isi. Bazen hava sartlari onceden planlanan bir yolculugu zevksiz hale getirebiliyor. Bol gunesli yolculuklar!!!