iki konser

Derslerin bitmesi ile bir rahatlama donemi yasamaktayim, boyle zamanlarda donem icinde yapamadigim onca seyin acisini cikarmaya calisiyorum. Bu hafta iki konsere gittim. Ikisi de farkli ulkelerin muziklerini calan gruplardi.



Ilki Opus Cuatro: Arjantinli 4 yasli erkekten olusan grubumuz Ispanyolca sarkilar soylemekteydi. Seyirci'nin %80'i Ispanyolca konusmakta ya da anlamaktaydi. O yuzden amcalar hep Ispanyolca konustular. Grup 39 yillik bir grupmus. 2 tenor, 2 baritone ve 1 bass'tan olusuyor. Tango, Valse ve Jazz soylediler. Enstruman kullanmıyorlar cok fazla. Insan sesini kullanarak muzik yapiyorlar. Web sitelerinde ornek birkac parcalari bulunabilir. (Sala de Audio kisminda) Benim en sevdigim parca Alfansino y el mar oldu. Zaten sarkiyi biliordum da koral tinida dinlememistim. Maalesef internet sitelerinde bu sarki yok. Konserin sonunda tum salon Volver'i soyledi hep bir agizdan, cok kiskandim dogrusu. Bir konserde bir sarkiya eslik edememek yabanci olmak demek, Turkiye tatilinde bir konsere gidip ben de sarkilara eslik etmezsem:)



Ikinci konser Roads to You konseri idi. Bu grup da baska ulkelerden, ama bunlarin ki biraz karisik. Ben de bu karisikligi dile getiren bir foto cektim.





Genelde orta dogu agirlikli enstrumanlardan olusmakta grup. Bu sefer konsere ahalisinin %50'si orta dogu'dan gelmeydi. Ozellikle bizim orta dogulu bolumumuzun cogu konserdeydi:) Konserdeki ezgiler cok tanidik, bizim oralardandi. Kanun dinlemeyi ozledigimi hatirladim. Konserin en dertli enstrumani buzuki'ydi. Filistin asilli biri calmaktaydi. Onun dertli taksiminden sonra oyun havalarina gecis oldu. Sanirim bizim oralarinin muziginin bir parcasi ya da fakir ulke psikolojisi. Hem nese hem huzun, tum duygular derin, bir duygudan zit bir duyguya gecis kolay. Ayni seyi latin muziklerinde de hissedebiliyor insan, fado dinleyip aglayan halk salsa muzigi de uretebilmekte. Konserde ayrica biraz latin, biraz uzak-dogu, biraz klasik muzik de vardi.

Her neyse, grup biraz baris elciligi rolune soyunmus, Kralice Nour sponsorlugunda yola cikmislar. 26 yasinda Urdun'lu bir cocugun onderliginde. Kendi muzigini Amerikaliara tanitarak 9/11'in etkisi azaltmaya calisiyormus. Blah Blah Blah..... Her neyse muzik anlaminda orta denilecek bir gruptu bence, daha oturmamislar. Bu bizim Urdun'lu cocuk besteler yapmis, genelde onun bestelerini caldilar. Parcalar cok tanidik bize, oyle pek kulaga farkli gelmiyor, konser boyunca bunu bir yerden hatirliyorum ama nereden modundaydim.
Ornek parcalar buradalar. (Burada org biraz sinir bozucu, gercek konserde diger muzik aletleri baskindi) Her neyse cok elestirmeyeyim, cok fena bir konser degildi yine de. Eglendim en azindan ve de kendimi cok yabanci da hissetmedim.



Konser cikisi, ay ve yildizin da fotosunu cektim. Bizim burada pek bayrak seklini almadi ama yine de Venus cok yakindi aya. Arkadasin teleskopu ile aya ve venuse baktik sonra. Venusu teleskopta bulmak zorlu da olsa sonunda bulduk, ay zaten cok guzeldi teleskoptan. Biraz ozendim dogrusu teleskopa, kimbilir belki benim de birgun bir teleskobum olur:)

No comments: