organ

ABD'de bir onemli gundu bugun. Memorial Day. Sehitleri ve gazileri anma gunu. Diger bir adla tum halk icin dinlenme, piknik, mangal yapma gunu. Benim icinse bisikletle ve youtube'le gecen saatler oldu. Youtube'a bir girdim, ciktigimda 3 saat gecmisti. Dolayisiyla bugun izlemem gereken filmi izleyemeden yarin kutuphaneye teslim edecegim. Neyse artik bir daha aliriz.

Gecenin en begendigim youtube parcasini paylasayim siz sevgili okurlarimla. Unlu bir Bach eseri. Pipe organ ile icra edilmis. Lutfen sonuna kadar dinleyin. Toccata ve fugue terimlerini bilmeyen benim gibi muzik cahili bir insan bile cok sevdi.




Bu parcayi begenmemde belki gecen haftalar gittigim bir organ konserinin etkisi var. Konser oncesi organ'a karsi biraz onyargi beslemekteydim ne yalan soyleyeyim. Genelde kiliselerde calinan, tiz sesler cikaran bir enstrumandi benim icin. Biraz kulaklarimi tirmalamaktaydi ne zaman dinlesem. Fikrim konser sonu degisti. On yargilarim sayesinde konserin ilk baslari eziyet gibi gecti dogrusu, sonra anlamaya, zevk almaya calistim, zorladim kendimi, konser bittiginde organi seven biriydim. Sanirim iyi bir muzisyene denk geldim, sansliyim.

Organ hakkinda birkac bilgi: Borulari olan bir alet. Sesi piyano gibi tellerle degil bu borular yardimiyla cikartmakta. Piyano gibi keyboardi da var. Genelde 5 katmanli bir keyboard sistemi var. Keyboardun yaninda duraklari ayarlayan kolcuklar var. Pedallarda cok karisik.(O yuzden parcada adamin ayaklari da elleri kadar gosterilmis.) Aleti iyi calmak basli basina bir dert. Benim onyargilarim kotu calanlardan da kaynaklanmakta belki.

Bence organi calan kisilerin en buyuk dezavantajlari, cok yuksekte bir yerde olan enstrumanla seyircilerden cok uzak olmalari, diger bir kotu yon seyircilere arkalarini donup aleti caliyorlar. Bir de yanlarinda kollarla oynayan adam cok dikkat dagitici.

Daha fazla ayrinti suradan temin edilebilir.

Sonsoz: Organ'dan korkmayalim:) Ama her organ gordugumuzde dinlemek icin cok gonullu olmayalim:) Secelim:)

No comments: